InCompany

Ontwikkel de social skills in jouw organisatie met onze interventies

Ontwikkelvragen vanuit organisaties gaan vaak over het verbeteren van de onderlinge communicatie, de onderlinge samenwerking, veranderend leiderschap of het doorvoeren van een cultuurverandering. Een belangrijke ‘fundament’ bij deze vragenstukken zijn social skills.

Waarom investeren in social skills?

Organisaties draaien op social skills

De top van organisaties is verantwoordelijk voor de strategie. Maar wie zorgt er voor dat strategieën geïmplementeerd worden, dat organisaties kunnen inspelen op digitalisering, omgaan met veranderende concurrentieverhoudingen en samenwerken in netwerken? Organisaties draaien op professionals: teammanagers, projectmanagers, IT-professionals, scrummasters, zelfsturende teams en al die andere cruciale verbinders en veranderaars.

Professionals zijn het scharnierpunt tussen strategie en uitvoering, tussen binnen en buiten, en vooral tussen de mensen in de organisatie. Deze professionals zorgen ervoor dat de strategie wordt geïmplementeerd, veranderingen worden doorgevoerd op de werkvloer, en doelstellingen worden gehaald.

De professional zoekt grip in een dynamische en complexe omgeving

Veel organisaties hebben te maken met snel veranderende markten en nieuwe technologieën en dat vraagt veel van de professionals in de organisatie: ze moeten innovatiever én efficiënter worden. Flexibeler kunnen inspelen op verandering. Dat zet druk op de professional die functioneert in een omgeving waarbij ‘autoriteit en expertise’ steeds minder telt, maar waarbij je mensen met je mee moet krijgen om de doelen te behalen. Een omgeving waarbij volop tools en werkwijzen beschikbaar zijn om werkstromen in te richten en functioneel te communiceren, maar waar mensen elkaar en elkaars intenties niet altijd begrijpen.

Professionals staan voor de uitdaging om vakinhoudelijk te presteren én om te gaan met verschillende mensen in verschillende situaties. Ofwel, resultaten bereiken én werkrelaties goed houden.

De doorslaggevende rol van social skills

In hedendaagse organisaties draait het om de impact die je hebt op collega’s, klanten of je manager. Het zijn niet alleen de vakinhoudelijke skills, maar het zijn juist de gedrags- en communicatievaardigheden die bepalen of je dingen voor elkaar krijgt.

We noemen dit ook wel ‘social skills’: de vaardigheid om op een positieve manier impact te hebben op anderen en hen met je mee te krijgen in je plannen en ideeën, zonder trucjes toe te passen. Social skills zorgen ervoor dat je resultaten behaalt, werkrelaties versterkt én plezier hebt in je werk!


Het effect in jouw organisatie:

✔ Duidelijkere en effectievere communicatie in de organisatie

✔ Medewerkers komen in beweging op basis van bevlogenheid

✔ Succesvolle, open aanspreekcultuur en fijne werksfeer

✔ Resultaat én relatiegerichte samenwerking


Meer informatie over Incompany mogelijkheden?

Laat een bericht achter, dan nemen we contact met je op. Of plan direct een telefonisch adviesgesprek in met een van onze trainingsadviseurs.

Kom in contact Plan een belafspraak

 

Kies je voor ons, dan kies je voor bewezen kwaliteit!

✔ Eén organisatie, één taal

We werken met het Invloedmodel® dat gebaseerd is op communicatie stijlen die iedereen van nature al bezit, maar vaak nog niet effectief gebruikt. Hierdoor is het voor elke medewerker op elk niveau in de organisatie bruikbaar. Met het Invloedmodel® introduceren we dus een ‘gezamenlijke taal’ binnen de organisatie om over de manier van onderlinge communicatie te praten (meta-communicatie). Zo is men in een volgende discussie makkelijker in staat om aan te geven wat men nodig heeft, waardoor deze productiever wordt en er gemakkelijker samen de doelen behaald worden.

“Sorry, nog meer argumenten gaan mij niet overtuigen. Wat ik van je nodig heb, is een duidelijk overzicht van de benodigde mensen en middelen. Als je het daarmee eens bent, zullen we dan samen kijken hoe we dat scherp kunnen krijgen?”

✔ Ruim 50 jaar ervaring

We hebben ruim 50 jaar ervaring op het vlak van positieve beïnvloeding en het veranderen van menselijk gedrag. We weten dus precies wat wel en niet werkt.

✔ Wetenschappelijk onderbouwd

Een van de fundamenten waarmee we werken is het Invloedmodel®. Deze werd in de zeventiger jaren ontwikkeld door de Amerikaanse psychologen David Berlew en Roger Harrison, professoren aan Harvard & Yale.

✔ Gecertificeerde trainers

Al onze trainers doorlopen een certificeringstraject van een jaar voordat ze zelfstandig een groep mogen begeleiden. Hiermee waarborgen we de kwaliteit van onze interventies.

✔ Bewezen goed

Bij onze InCompany trajecten realiseren we 98% klanttevredenheid. Daarnaast hebben we diverse accreditaties en certificeringen ontvangen.


 

Lees wat onze InCompany trajecten voor anderen hebben betekend

Lees meer Customer Stories

 


Aan de slag?

In het Cedeo klanttevredenheidsonderzoek scoorden we 98% tevredenheid voor onze maatwerkoplossingen. Je bent bij ons dus aan het goede adres! Graag maken we samen met jou een goed doordacht plan voor de ontwikkelvragen die in jouw organisatie spelen. Neem contact met ons op!

Contact met een accountmanager

Neem contact op

Nog vragen of opmerkingen?

Onze Customer Service staat altijd voor je klaar!

Kom in contact